صفحه اصلی
ارکان اتاق تهران
هیئت نمایندگان
هیئت رئیسه
اعلانات
درباره ما
تماس با ما
فا
English
中文
میز خدمات
خدمات عضویت
خدمات مشاوره
وب سایت خبری
چند رسانه ای
صفحه اصلی
خدمات مشاوره
مشاوره اصلاح ساختار مالی شرکت ها
مشاوره اصلاح ساختار مالی شرکت ها
تعداد سوالات مطرح شده توسط کاربران
5
عدد
ثبت پرسش جدید
کد مشاوره
48883
پرسش:
1402/04/25
سلام و احترام بسیار سپاسگزار از راهنمایی جامع تان . سایت ما anapharmaco.com اول، یک محصول خاص دارویی دانش بنیان مان را با سرمایه اندک مان ، توانستیم ، در یک سال و درج در اظهارنامه ، حدود چهار میلیارد تومان بفروشیم ، برند و فرمولاسیون ووو این برند و محصول به نام دریفا را گذاشته ایم هفت میلیارد تومان ، سوال اینکه آیا سایت و جای تخصصی برای اعلام فروش وجود دارد ؟ دوم، از چه مشاوره هایی می توانیم استفاده کنیم (کسب و کار ، مالی یا ...) که بتوانند در رفع مشکلات مالی و یا ساختاری شرکت ، به ما کمک کنند با توجه به خاص بودن محصولات مان ، موفق در ارتقا فروش ، بسط فروش و گسترده تر کردن فعالیت ، نیستیم و باعث خستگی در تولید و کار برای ما شده است . ممنون از لطف و محبت تان . با سپاس دکار مسعود ره افروز
پاسخ:
با عرض سلام،
احتراما موارد به ترتیب پرسش جنابعالی تقدیم حضورتان میگردند:
در خصوص شیوه ارزشگذاری دانشفنی و برند میباید توجه بفرمایید که روشهایی برای این منظور تولید شده است. به طور مثال مفاد استاندارد ISO 10668:2010 (که طبق اطلاعات سایت ISO تا زمان پاسخ به این سوال اعتبار دارد) به روشهایی برای ارزشگذاری برند پرداخته است. دقت بفرمایید که یکی از تعاریفی که میتوان از ارزش برای مورد شما داشت، این است که ارزش عبارت است از عایدیهای آتی از یک دارایی، به بیان دیگر باید دید این دارایی شما (مثلا برند) برای متقاضی خرید آن، چه عایدی در آینده به همراه خواهد داشت. بنابراین تعیین ارزش یک امر تخصصی است. در این حوزه میتوانید از کارشناسان محترم رسمی دادگستری یا اشخاص حقیقی و حقوقی مجازی که مبادرت به تعیین ارزش مینمایند بهرهگیری نمایید.
در خصوص سوال دوم میباید به این توجه نمایید که نقش حسابدار با مدیرمالی متفاوت است. حسابدار برای مجموعه شما اقدام به ثبت و تجمیع دادههای مالی مینماید. در ادامه این فعالیت بخش مالی اقدام به تحلیل این دادهها و استخراج اطلاعات قابل استفاده برای اجراییات و تصمیمسازیها برای مدیریت یا بخشهای گوناگون مینماید. از طرف دیگر وقتی بخش بازاریابی شرکت، بازارهای بالقوه برای ورود را یافته و سپس سهم از بازار را تعیین نمود، بخش مالی اقدام به تحلیل هزینه-فرصت کرده و بازارها را برای شما اولویتبندی مالی مینماید. در نتیجه شما در قدم اول به حسابدار آشنا باصنعت مورد فعالیت نیاز دارید تا ضمن ثبت دقیق وقایع مالی، دادههای قابل اعتنایی برای شما تهیه نماید. بعد از این مرحله میتوانید برای تحلیل مالی بر اساس نیاز شرکت، از مدیر مالی بهرهگیری نمایید. در زمینه مباحث تحلیل مالی نیاز به مذاکرات و کسب اطلاعات بیشتر است. به صورت تلفنی و حضوری در خدمت شما هستم.
با تشکر و احترام
میرحسین ملایری
کد مشاوره
48820
پرسش:
1402/04/11
سلام و احترام شرکت دارویی دانش بنیان با تولید داروهای خاص گیاهی سوال اول راهنمایی درمورد فروش کل شرکت ، برندها و فرمولاسیون ووو دوم چگونگی جدب سرمایه با سپاس دکتر مسعود ره افروز
پاسخ:
با عرض سلام،
احتراما موارد به ترتیب پرسش جنابعالی تقدیم حضورتان میگردند:
فروش کل شرکت:
مساله فروش یک مساله چند بعدی است. به صورت ساده نیازمند تعامل میان بخشهای تولید، مالی، بازرایابی و فروش شرکت است (ممکن است در برخی شرکتها برخی بخشها با یکدیگر ادغام شده باشند). در این ارتباط، نقش واحد مالی تعیین ارزش و قیمتگذاری محصول است. برای این خصوص نیاز است تا بخش بازاریابی با شناسایی محصولات موجود در بازار، اقدام به استخراج عرضه و تقاضای بازار کند. همچنین این واحد میباید بازارهای بالفعل و بالقوه برای این محصولات را شناسایی کند. واحد فروش شرکت نیز تخمینی از میزان سهم از بازار شرکت در هر یک از بازارها را به دست آورد. بر اساس این دو اطلاعات، بخش مالی ضمن ارزشگذاری و تعیین قیمت، هزینه ورود به بازار برای هر محصول را تعیین نماید. سپس با مقایزه هزینه/فایده، اقدام به اولویتبندی محصولات برای ورود به هر یک از بازارها شود. نکته مهم این است که واحد مالی شرکت باید با دورههای چرخه پولی در این صنعت آشنا باشد. به طور مثال ممکن است در یک صنعت بازپرداختهای 1 هفتهای رایج باشد و در یک صنعت دیگر بازپرداختها در نقدترین حالت ممکن، دورههای چندماهه داشته باشند. این روش به شرکت کمک میکند تا ضمن شناسایی بازار و بازیگران آن (طرف عرضه و تقاضا)، یک برنامه عملیاتی مستند به اطلاعات واقعی و دارای سنجههای قابل ارزیابی (مانند اهداف خرد و در دسترس) باشد.
برندها و فرومولاسیون:
در این خصوص ضمن اینکه الزام به اخذ مجوزهای لازم برای فرمولاسیون مورد استفاده (ابداعی یا رایج) از نهادهای ذیصلاح وجود دارد، توصیه میشود نسبت به ثبت حق مالکیت معنوی آن، اقدام شود. برای برند نیز همین توصیه، پیشنهاد میشود. بدین صورت علاوه بر حفظ حقوق مالکیت برای شرکت، روشهای دیگر کسب درآمد از طریق این حق، میسر خواهد بود. به طور مثال: 1- واگذاری حق استفاده از فرمولاسیون و دریافت حق امتیاز؛ 2- تولید بدون کارخانه و امثالهم.
جذب سرمایه:
از آنجایی که اعلام نمودید یک شرکت دارویی دارای محصول دانشبنیان (احتمالا دارای مدرک دانش بنیان) هستید، لذا میتوانید از بستههای گوناگون تأمین مالی معاون علی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، استفاده نمایید. در این خصوص پیشنهاد میشود با مجموعه معاونت علمی و نیز صندوق نوآوری و شکوفایی مذاکره نمایید.
در کنار این موضوع میتوانید از بسترهای تأمین مالی جمعی که دارای مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار هستند نیز کمک بگیرید. این بسترها طرح شما را به عنوان یک طرح سرمایهپذیر به عموم علاقهمندان به سرمایهگذاری معرفی مینماید. برای این منظور با راهنمایی کارشناسان خود اقدام به ارزیابی و ارزشگذاری با دقت مناسب از طرح شما مینمایند. علاقهمندان به سرمایهگذاری با پرداخت وجه در طرح مشارکت کرده و طبق توافقاتی که بین شرکت و این بستر تأمین مالی جمعی هست، شرکت موظف به بازپرداخت اصل و سود مشارکتی سرمایهگذاران در بازههای زمانی مختلف میشود.
اگر فعالیت شما در ذیل یکی از پارکهای علم و فناوری، مراکز شتابدهی، مراکز نوآوری یا مشابه آنها باشد، میتوانید با مذاکره با بخش مالی یا مدیریتی این مراکز در خصوص تسهیلات مالی که مستقیم ارائه میکنند یا صندوقهای مالی که طرف قراردادشان هستند، کسب اطلاع نمایید.
در اقدامی دیگر میتوانید به جذب شریک بپردازید. در این خصوص میباید به مسائل مرتبط با حوزه حقوقی اشراف داشته باشید یا به کمک مشاوران حقوقی موارد قانونی و قرارداری را با دقت لحاظ بفرمایید. البته در همین زمینه چنانچه مالکیت طرح را به نام شرکت ثبت نموده باشید، میتوانید حق استفاده از آن را با یک شرکت دارویی فعال به اشتراک گذاشته و با این شرکت شریک شده یا در آن ادغام شوید. در هر صورت حتما موارد حقوقی را با دقت لحاظ بفرمایید.
با تشکر و احترام
میرحسین ملایری
کد مشاوره
45707
پرسش:
1400/08/01
سلام وقت بخیر من قصد تاسیس شرکت دارم و میخوام بعنوان supplier سنگ ساختمانی فعالیت صادراتی خودم رو آغاز کنم.دو تا سوال از شما داشتم 1-آیا کلمه بازرگانی رو اسم شرکت بیارم مثلا شرکت بازگانی توسعه تجارت.... 2- اگر شرکت رو بعنوان شرکت بازرگانی ثبت کنم میتونم در موضوع فعالیت شرکت مواردی مثل اخذ مجوز بهره برداری از معادن و احداث واحد فرآوری سنگ،انجام کلیه فعالیت های معدنی شامل اکتشاف، استخراج، بهره برداری ، استحصال ، فرآوری ، دانه بندی وکانه آرایی معادن رو قید کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمائید. با تشکر و سپاس
پاسخ:
با عرض سلام، ضمن آرزوی موفقیت در خصوص ایجاد کسب و کار جدید، پاسخ سوالات شما تقدیم می گردد:
1- نام شرکت به سلیقه شما و نیز پذیرش سازمان محترم ثبت شرکتها دارد.
2- پیشنهاد میشود تا حد امکان موضوع فعالیت شرکت را کامل بنویسید. شایان ذکر است در ادامه فعالیت، امکان اعمال تغییرات در موضوع فعالیت شرکت حسب نیاز هست.
خواهشمندم حتما به الزامات مربو ط به مسائل مالی و حسابداری نیز توجه بفرمایید. با توجه به اینکه در ابتدای فعالیت اقتصادی جدید هستید، از همین ابتدا سیستمهای مالی و حسابداری خود و نیز چرخه تبادل اطلاعات در شرکت تحت مدیریت خود را، به خوبی طراحی و تدوین نمایید تا در آینده با مشکلات مواجه نشوید.
سلامت و موفق باشید.
کد مشاوره
45525
پرسش:
1400/06/30
با سلام شرکت ما بدلیل زیان انباشته و اختلاف بسیار زیاد آن با سرمایه اولیه، مشمول ماده 141 قانون تجارت شناخته شده است. توصیه شده است که برای خروج از این ماده سرمایه شرکت را به حداقل دو برابر زیان انباشه افزایش دهیم. در مورد تبعات مالیاتی حتمالی این امر نیاز به راهنمایی داشتم. مشخصا سوال اینجانب اینست که آیا با این افزایش سرمایه مثلا پایه مالیاتی ما تغییری خواهد کرد و آیا باید سرمایه نقدی در حساب بانکی شرکت نمایان شود؟
پاسخ:
با عرض سلام و احترام،
همانگونه که مشاور محترم امور مالیاتی برای شما توضیح دادند، صرف افزایش سرمایه برای شما تبعات مالیاتی نخواهد داشت. فقط در این زمینه به صورت اکید توصیه میشود استانداردهای مرتبط با افزایش سرمایه را رعایت بفرمایید.
با تشکر
کد مشاوره
45043
پرسش:
1400/04/23
سلام و روز بخیر من شرکت تازه تاسیسی دارم که نیاز به مشاوره حسابداری برای تنظیم اسناد افتتاحیه شرکت و سایر امور مالی ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید. تشکر
پاسخ:
با عرض سلام و وقت بخیر،
ابتدا بابت تأخیر در پاسخگویی از شما عذر خواهی میکنم. این تأخیر ناخواسته و به علت مشکلات ناشی از بیماری کرونا بود.
با عنایت به پرسش شما باید عرض کنم که سند افتتاحیه همان اولین سند حسابداری است که در دوره جدید مالی اقلام دارایی و بدهی را در آن ثبت مینمایید. با توجه به اینکه در رابطه با سایر امور مالی نیز پرسش داشتید و همچنین با توجه به اینکه در هنگام مناسب یعنی شروع به فعالیت اقتصادی (متاسفانه اطلاعات بیشتری از نوع فعالیت شما ندارم) اقدام به اخذ مشاوره نمودهاید، پیشنهاد بنده این است که با شماره 1866 مرکز تماس داشته باشید تا در خصوص نکات مدیریت مالی به صورت تلفنی یا حضوری دقیقتر صحبت نماییم.
با تشکر
2
1
ثبت پرسش جدید
انتخاب موضوع مشاوره
مشاوره عضویت و کارت بازرگانی
مشاوره قوانین کار
مشاوره امور گمرکی
مشاوره حقوقی
مشاوره بیمه تامین اجتماعی
مشاوره احیاء شرکت های ورشکسته
مشاوره حقوق بین الملل
مشاوره امور بانکی
مشاوره کسب و کارهای نوین و دانش بنیان
مشاوره دعاوی حقوقی بانکی
مشاوره آمار، اطلاعات اقتصادی و تجاری
مشاوره امور مالیاتی
مشاوره واردات و صادرات
مشاوره امور محیط زیستی فعالان اقتصادی
مشاوره آموزشهای مورد نیاز تجار و بازرگانان
مشاوره اصلاح ساختار مالی شرکت ها
مشاوره عارضه یابی سازمانی
مشاوره اخذ اعتبار مالیاتی
مشاوره سرمایه گذاری و سرمایه پذیری
مشاوره ارزش گذاری دارایی های نامشهود
نام و نام خانوادگی
نوع عضویت
عضویت در اتاق تهران - حقوقی
عضویت در اتاق تهران - حقیقی
عضویت در اتاق سایر استانها - حقوقی
عضویت در اتاق سایر استانها - حقیقی
دانشجو
استارت آپ
دانش بنیان
[عضو اتاق نیستم - سایر موارد]
کد بازرگانی/کد ملی
ایمیل
شماره تماس
متن پرسش
ارسال پیام