1403/09/29
در پاسخ به این سوالات شاید بتوان گفت، عامل شکست یا موفقیت شرکتها،عدم انجام فعالیتهای نوآورانه نیست بلکه شکست در بیان یک استراتژی نوآوری و ایجاد هارمونی برای فعالیتهای نوآورانه است تا بتواند تلاشهای نوآوری را با استراتژی کلی کسبوکار همسو کند. استراتژیهای نوآورانه نقش کلیدی در نحوه ایجاد محصولات دارند و تعهدی است به یک مأموریت نوآوری مشترک و مجموعهای ساختاریافته از فعالیتها که هدف آن حمایت از رشد آتی سازمان است. هیچ دو استراتژی نوآوری یکسان نیستند. اما همه آنها باید حداقل، هدف فعالیتهای نوآورانه سازمان شما و ابتکارات کلیدی را که به شما در دستیابی به آن کمک میکند، مشخص کنند. به همین دلیل، استراتژیهای نوآوری مناسب برای همهی ذینفعان، ساده، واضح و قابل درک است. یک استراتژی نوآورانه تصمیمگیری در مورد چگونگی استفاده از منابع برای دستیابی به اهداف کسب و کار برای نوآوری، ارائه ارزش و ایجاد مزیت رقابتی را طراحی میکند. بهزعم شومپیتر، ابداع روشهای جدید و نوآورانه از محصولات و خدمات همیشه برای حیات گروهها در محیطهای رقابتی مهم بوده است. نوآوری بهعنوان فرایندی رایج در بخشهای، مختلف صنعت فرصتهای اساسی را برای سازمانها درگرفتن بازارهای جدید و از بین بردن کسادی و رکود به وجود میآورد. در این کارگاه با کمک ابزارهای مختلف، برخی از متدهایی اصلی که توسط سازمانهایی مانند اپل، آمازون، سامسونگ و گوگل اجرا میشوند، ارزیابی کرده و قصد داریم نشان دهیم که سبدهای نوآوری استراتژیک متوازن چگونه طراحی میشوند. برنامه زمانی کارگاه محتوای کارگاه جلسه اول تدوین ارکان جهت ساز نوآوری شرکت از طریق آشنایی با نحوه پیاده سازی ۶ ابزار کلیدی برای شناخت آینده و تصویرسازی استراتژی نوآوری شرکت در قالب کار گروهی شامل: جلسه دوم آشنایی با مفهوم استراتژی نوآوری و ارتباط وتعامل آن با استراتژیهای سطوحسازمان و کسبوکار آشنایی با ۳ فرآیند کلیدی در استراتژی نوآوری سازمان شامل: جلسه سوم آشنایی با مبانی و مفاهیم نوآوری و شناخت استراتژی نواوری مدرسین دستاوردها مخاطبین
• شناختآینده و تصویرسازی
• ارزیابی و شناخت
• تهیه سبد نوآوری
• برنامه اقدام
آشنایی با گامها و ابزارهای تدوین استراتژی نواوری
نحوه تعامل استراتژی نوآوری با استراتژی سطح سازمان