تعداد سوالات مطرح شده توسط کاربران 15790 عدد



باسلام،من وارد کننده کالایی هستم که دارای معافیت های گمرکی وارزش افزوده هست( موتورهای گازسوز تولید برق) البته برای مصرف کننده ونه بازرگان،من این کالا رو میخواهم برای شرکتی که مصرف کننده هست وارد کنم ولی چون پولشون تسهیلات بانکی هست ومن باید کالا رو وارد کنم وکارشناس بانک رویت کنه بعد پول رو پرداخت کنن،مامیخوایم دستگاه رو بیاریم ولی ترخیص نکنیم تاکارشناس بانک بیاد تایید کنه وپس از دریافت وجه کالا رو صلح کنیم به مصرف کننده تا بتونه از معافیت ها استفاده کنه، سوال من این هست بااین شرایط آیا بازهم معافیت ها پابرجاهست برای مصرف کننده ودوم اینکه هزینه های صلح به چه میزان است. از راهنمایی شما متشکرم.
پاسخ:
با سلام، گمرک ایران اخیراً معافیت های موضوع بند «غ» ماده 119 قانون امور گمرکی (ماشین آلات خط تولید) در صورت ورود برای واحد تولیدی را قابل قبول دانسته ولی در این مورد قابل قبول نیست (با گمرک ایران - دفتر واردات 30-88501425 تماس بگیرید) هزینه صلح معمولاً 2 درصد ارزش است.  
 

با سلام. احتراماً در خصوص واردات دستگاههای کارتخوان (pos) چند سوال داشتم 1.آیا امکان وارد کردن دستگاه کارتخوان استوک ( استفاده شده در حد نو ) وجود دارد؟ 2.جهت ثبت سفارش و وارد کردن این نوع دستگاها چه مدارکی مورد نیاز می باشد ؟ 3. بدون کارت بازرگانی و با شماره ملی میتوان فرآیند ثبت سفارش رو انجام داد ؟
پاسخ:
با سلام، اگر منظورتان از استوک دست دوم یا کارکرده (USED) است، امکان ورود وجود ندارد. بدون کارت بازرگانی نمی توان کالایی را وارد یا صادر نمود. البته استوک به معنی نو ولی کهنه یا از مد افتاده است.  
 

با سلام و خسته نباشید. اینجانت ثبت سفارشی را در سال گذشته در بصورت پارشیال انجام داده و قسمتی از بار را وارد نمودیم. متاسفانه فروشنده برای قسمت دوم بار در محاسبه ناخالصی کالا اشتباه نمودند که اینجانب دوباره ثبت سفارش را ویرایش نموده و مدارک را به بانک ارائه نمودم. بانک عامل یعنی بانک پاسارگاد ویرایش را تایید ولی هنوز تاییدیه از بانک مرکزی بعد از 2 ماه بدستمان نرسیده. لطفا راهنمایی نمایید. با تشکر سعیدی در ضمن کارت بازرگانی اینجانب در مرحله تمدید می باشد.
پاسخ:
با سلام و احترام . در حال حاضر کلیه ویرایش ها و بروز رسانی ها توسط بانک مرکزی با تاخیر زیاد صورت می پذیرد و بنابر این فعلا تحمل فرمایید  
 

با سلام شرکت ما قصد واردات ورق قلع اندود با تعرفه۷۲۱۰۱۲۰۰ دارد. میخواستم بدونم ایا واردات این کالا به صورت بازرگانی ازاد هست یا خیر با تشکر
پاسخ:
با سلام، ردیف تعرفه 72101200 جزء کالاهای مجاز به ورود و گروه کالایی 21 و 22 می باشد.  
 

سلام خسته نباشید می‌خواستم ببینیم برای واردات و ثبت سفارش عود از کجاها لازم هست مجوز بگیریم؟ فرایند وارداتش به چه صورته؟آیا ممنوعیتی داره؟همچنین کد تعرفه کالا 33074100 هست و واردات رو از کشور چین قصد داریم انجام بدیم. با تشکر
پاسخ:
با سلام، عود با کد تعرفه 33074100 ، جزء کالاهای گروه 4 و ممنوع الورود می باشد و این کد تعرفه غیرفعال است.  
 

با سلام شرکت ما در امر واردات نهادهای کشاورزی مشغول است . متاسفانه بعلت شیوع کرونا و تحریم ها واردات محصول ما از مدت شش ماه تاریخ ثبت سفارش گذشته و بانک از ما میخواهد مبلغی که قبلا به نرخ روز ارز خریداری کرده ایم رو دوباره با توجه به افزایش نرخ ارز به قیمت روز ما به التفاوت بگیرد اما هیچگونه بخشنامه یا دستورالعملی از جانب بانک مرکزی به ما ارایه نمیدهد . میخواستم راهنمایی بفرمایید ایا چنین کاری قانونی هست؟ واگر نیست ما به کدوم بخش برای کمک گرفتن باید مراجعه کنیم . خیلی ممنونم
پاسخ:
با سلام و احترام . بله چنین قانونی وجود دارد. مستند به نامه عمومی بانک مرکزی به شماره 97/451869 مورخ 97/12/18 در صورتی که ارایه اسناد حمل در خلال ( برای واحدهای تجاری در حال حاضر 8 ماه و برای واحدهای تولیدی 11 ماه ) صورت نپذیرد و پس از مهلت مقرر واصل گردد ؛ پذیرش اسناد حمل توسط بانک منوط به اخذ تعهد از متقاضی مبنی بر پذیرش و نیز پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز مترتب از تاریخ تامین ارز تا زمان ارایه اسناد ( در صورت افزایش نرخ ارز) می باشد.  
 

با عرض ادب و احترام برای تامین مواد اولیه تولید نیاز به واردات کالا با تعرفه 76072000 را دارم که خود این کالا ریر مجموعه کد 08 در رشته فعالیت میباشد و ازآنجایی که مواد اولیه شامل کد 00 در رشته های فعالیتی میباشد کدام رشته فعالیتی را میبایست انتخاب کنم؟ شایان ذکر است که دارای پروانه تولید نیز میباشم با تشکر از شما
پاسخ:
با سلام، کد 00 مربوطه به کالاهای مورد نیاز خط تولید واحدهای تولیدی است. اگر واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری هستید بهتر است از کد 00 استفاده نمائید.  
 

آيا با توجه به شرايط موجود (بيماري كرونا) به صورت رسمي از طرف دولت, اعلام شرايط فورس ماژور به صورت كتبي به پيمانكاران مي بايست صورت گيرد. آيا در صورت عدم اعلام نمي توان به دليل عدم ارائه خدمات ناشي از شرايط مذكور از نسبت به عدم پرداخت اقدام نمود. در قرارداد بندي وجود دارد كه كارفرما موظف به پرداخت حداقل 15 ساعت كاركرد هلي كوپتر ماهانه به پيمانكار مي باشد
پاسخ:
با سلام، سوال مربوط به مسائل گمرکی نیست. چنانچه در قرارداد، شرایط فورس ماژور قید شده باشد باید طبق آن اقدام نمود.  
 

1. برای واردات کالایی جهت اطمینان از حصول نداشتن مشکل در مرزهای گمرکی کشورهای خارجی نیاز به فهرست کالاهای تحریمی که بر اساس تعرفه طبقه بندی شده اند داریم. 2. HS Code کالا 853890 می باشد که نگرانی بابت Dual Use بودن آن وجود دارد. چطور میتونیم از این موضوع اطمینان حاصل کنیم؟
پاسخ:
با سلام، فهرست دقیقی از کالاهای تحریمی نداریم، بلکه فهرست مربوط به کالاهایی که تحریم نیست آن هم به طور کلی وجود دارد. 853890 مربوط به خود دستگاه نیست، بلکه اجزاء و قطعات کلید و رله است که بعید است تحریم باشد. گرچه اغلب فروشندگان سخت گیری هایی بی مورد نموده و فروش آن را مانع تراشی می کنند.  
 

با سلام و احترام فرق کارت بازرگانی با کارت عضویت چیست؟ کسی که کارت بازرگانی دارد، لزوماً عضو اتاق هم هسیت؟
پاسخ:
سلام. کارت بازرگانی علاوه بر انجام صادرات و واردات از خدمات اتاق هم میتواند استفاده کند و بعبارتی اگر کسی کارت بازرگانی دریافت کند کارت عضویت هم محسوب می شود.  
 

ثبت پرسش جدید



ارسال پیام